יום שבת, 30 ביולי 2016

אסור לצלם נגד השמש?

במשפט: לצלם מול השמש שורף את הפילם, זה נכון. אם אתה לא מצלם בפילם, אין לך מה לדאוג... 

אז אפשר לצלם מול השמש? לא רק שאפשר, זה גם מאד פופלרי היום והתוצאות יכולות להיות מאד טובות, אם אתה יודע מה לעשות. שמש ישירה לתוך הפריים בדרך כלל לא תתן תמונה מוצלחת, ועלולה גם להזיק לחיישן. אבל אור שמש שמגיע מחוץ לפריים יכול להיות מאד מחמיא. 



אפשרות א' שמש מחוץ לפריים: ברוב המקרים השמש תיהיה חזקה מידי בשביל לצלם עם השמש בפריים. אבל אם מצלמים אובייקט בכיוון הכללי של השמש, אבל כשהשמש מחוץ לפריים, מקבלים המון אור יפה שאפשר לעבוד איתו. כמובן שהטריק הזה רק עובד ב"שעת הזהב", הזמן הזה שעה לפני השקיעה או שעה אחרי הזריחה שהשמש נמוכה והעוצמה שלה קצת פחות שורפת. 



חשוב לצלם במצב M כי מד האור של המצלמה לרוב לא יודע איך להתמודד עם כל האור. כוון את הבהירות ככה שהאובייקט מואר היטב, אפילו שהרקע ייצא שרוף. חשוב להסתכל כל הזמן במסך. אם תשנה מעט את הזווית ככה שיותר שמש נכנסת לפריים אתה בקלות עלול לשרוף את הפרטים על האובייקט. אם השמש שוקעת אתה עלול לגלות שהאובייקט ניהיה חשוך תוך כמה דקות וכדאי כל הזמן לשנות את הגדרות הצילום. 



אפשרות ב' שמש בתוך הפריים: אם אתה מאד אמיץ תוכל לנסות לצלם עם שמש בתוך הפריים. צלם ב M ויישם את אותן המלצות של אפשרות א', אבל הפעם נסה לשים את השמש מאחורי האובייקט או מאחורי קיר או עץ או כל חפץ, ככה שהוא חוסם את השמש הישירה ומכניס רק קרניים בודדות לתמונה. קל מאד לשרוף ככה את התמונה לגמרי, אז צלם הרבה וריאציות (כשהשמש יותר או פחות בפריים) ותבדוק במסך שאתה לא שורף. בשלב זה אפשר גם לסגור צמצם לאזור ה 11 או 16 בשביל לקבל כוכבי שמש. 



אפשרות ג' שמש של שקיעה: אחרי שכבר צילמת כמה תמונות בהירות במיוחד, סביר להניח שמהר מאד מגיעה השקיעה עצמה. השמש כבר לא חזקה מספיק בשביל לשרוף את התמונה, ואפשר לצלם איתה בפריים בלי בעיה. בשלב זה כדאי לצלם טיפה יותר חשוך, כדי לקבל שמיים דרמטיים, ולהבהיר את האובייקט שלך על ידי שימוש בפלאש או בזמן העריכה. בדרך כלל אובייקט מעט חשוך אפשר להבהיר בקלות אבל שמיים שרופים קשה מאד לשחזר. 




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה