יום רביעי, 8 באוגוסט 2018

איך לגרום לצבעים לצאת יותר חזקים כבר בשלב הצילום (ניקון)


הצבעים לא יוצאים חזקים כמו אצל צלמים אחרים, מה אני עושה לא טוב? ברוב המקרים פשוט הכניסו את התמונות לתוכנת עריכה (כגון לייטרום) והגבירו את הקונטרסט contrast, הצבעים saturation והוסיפו חידוד של התמונה sharpening. הגיוני גם ששינו קצת את איזון הלבן white balance. 

אפשר להגיע לתוצאות האלה בלי תוכנת עריכה? בגדול כן, למרות שבתוכנת עריכה אפשר לעשות יותר ואפשר לעשות יותר מדוייק. במצלמה עצמה אפשר לשנות הגדרות צילום שמחזקות את הצבע, הקונטרסט והחדות כבר בשלב הצילום. כך נקבל תמונות JPG יותר צבעוניות וחדות. יש לציין ששינויים אלו לא משפיעים בכלל על קבצי ה RAW.





איפה בתפריטים מוצאים את ההגדרות האלה?
עבור מצלמות ניקון בתפריט צילום (סמל של מצלמה): 
(עבור ייצרנים אחרים יש אופציות דומות בתפריטים שלהם)


בתוך התפריט הזה יש כמה אופציות למצבי צילום שמחזקים או מחלישים את הקונטרסט והצבעים. 


למשל מצב vivid מגביר מאד את הצבעים, כנ"ל מצב landscape. אם אתה מחפש משהו יותר עדין ופחות קונטרסטי (שמחמיא לתמונות תקריב של אנשים) כדאי להשתמש בportrait. יש אפילו אופציה לצלם ישירות בשחור לבן. 

אפשר גם לשנות את ההגדרות של כל אחת מהקטגוריות האלו בשביל להוציא יותר או פחות חידוד, צבע וקונטרסט. כשהקטגוריה מסומנת, לחץ ימינה על העיגול סביב הok. זה מכניס אותנו לתפריט נוסף:


כאן ניתן לשנות את ההגדרות להתאים בדיוק למה שנרצה להוציא מהתמונות. כמובן שאפשר לעשות את כל השינויים האלו בתוכנת עריכה (כמו לייטרום) בצורה הרבה יותר מדוייקת, וכמובן זה הרבה יותר קל לשנות תמונה כשרואים את התוצר הסופי. אבל למי שאין זמן לערוך האפשרויות האלו מאד מועילות. יש לציין שלהוסיף המון קונטרסט וצבע וחידוד נראה טוב בצילומי נוף או מאקרו אבל עלול לגרום לאנשים להראות קצת כתומים... 

בדוגמא הזאת השתמשתי בתוכנת עריכה להוסיף הרבה צבע וקונטרסט לתמונה מה שגורם לה להראות הרבה יותר מרשימה (הצבעים של האגם בעיקר נראים הרבה יותר בולטים). יש פה עוד כל מיני טריקים של עריכה אבל הדבר העיקרי זה contrast+saturation.


בנוסף יש גם אופציה לבחור white balance גם בתפריט צילום:


איזון לבן אמור לבטל את הצבע של מקור האור שמאיר את התמונה אבל אפשר להשתמש בשינויים של ה WB גם כדי לגרום לצבעים להיות יותר יפים. למשל ניתן לחמם את הצבע של התמונה על ידי בחירה של WB מעונן או שקיעה:


גם כאן לחיצה על חץ ימינה יפתח לנו תפריט חדש שדרכו אפשר לעשות שינויים עדינים יותר באיזון לבן. 


גם כאן כדי לנסות לשחק עם הצבעים ולבחור את הצבע שמתאים בכל סיטואציה. נסה לצלם תמונות באיזון לבן שונה ותשווה את התוצאות. 

חשוב לציין שכל הפרמטרים האלו לא משפיעים בכלל על קבצי RAW לכן מי שעובד עם תוכנת עריכה וקבצי RAW רצוי שיגדיר את כל הפרמטרים האלו לפי הטעם על כל תמונה. אפשר גם להגדיר preset שלבד מעלה את הקונטרסט והצבע והחידוד עבור כל התמונות בתיקיה מסויימת.

 בדוגמא הזאת השתמשתי בתוכנת עריכה כדי לשנות מאד את הצבע של השקיעה ולהפוך אותה ליותר דרמטית. גם שיפרתי את הקונטרסט כד לחזק את הצלליות. 































אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה