יום שישי, 26 באוגוסט 2016

יש לי כסף ואני רוצה לקנות מצלמה/עדשה חדשה, מה לקנות?

במשפט אחד: זה נשמע לי כאילו אתה הולך לבזבז הרבה כסף ולא באמת תשפר את התמונות שיוצאות לך. 

אבל מצלמה חדשה... עוד קצת ISO לא משנה את התוצאות. קצב צילום מהיר יותר לא משנה את התוצאות. בטוח שיותר מגה-פיקסלים לא ישנו את התוצאות. מילא אם הייתה לך מצלמה מלפני חמש שנים שהביצועים שלה מבחינה טכנית (למשל ISO או מהירות צילום) מאד נמוכים. אבל כל מצלמה שנקנתה בכמה שנים האחרונות נותנת ביצועים מעולים מכל הבחינות, ורוב הסיכויים שאתה לא באמת צריך לשדרג.



בכלל המצלמה תורמת הכי מעט לאיכות התמונה. אם היית אומר שאתה רוצה להשקיע 6000 שקל ולקנות מצלמת פול פריים, אז סבבה, אתה תראה הבדל ענק באיכות ותוכל לצלם דברים אחרת לגמרי. זאת בדיוק הנקודה: חיישן גדול יותר יאפשר לך לצלם דברים שלא יכולת לצלם עד כה. עוד קצת רגישות לאור כנראה לא.


אז מה במקום מצלמה? אולי תקנה עדשה חדשה שתתן לך זוויות חדשות (אורך מוקד אחר ממה שאתה רגיל, עדשת מאקרו, עדשה עם צמצם גדול), או בכלל ללכת על ציוד תאורה שייתן לך המון אפשרויות חדשות: שליטה בעוצמה של האור יחסית לאור הטבעי, שליטה בכיוון וברכות של האור בעזרת מטריה או סופטבוקס, עולם שלם של טכניקות חדשות.
 
חוץ מזה יש מלא דברים שאפשר לקנות אם הכסף שורף לך חור בכיס, אפילו סדנא מעניינת או טיול צילום של שבוע בלוקיישן אקזוטי בחו"ל. 

 
אז מתי בכל זאת כדאי לקנות ציוד חדש? אם אתה רוצה לצלם משהו שאתה לא יכול כי הציוד שיש לך לא מאפשר את זה, או כי הציוד הקיים לא מספיק איכותי (בשביל מטרות ספציפיות לא באופן כללי "לא מספיק טוב") או כי חסר לך ציוד שמיועד לסוגי צילום מסויימים שאתה רוצה לעשות, אז אתה יכול לחשוב על לקנות ציוד חדש. במקרה כזה, אתה כנראה כבר תדע מה הציוד שאתה צריך. דוגמאות:
  • צילום מוצרים/תכשיטים/אוכל: כדאי שתקנה עדשת מאקרו
  • צילומי לילה: זה הזמן לקנות חצובה
  • צילומי מסיבות או אירועים: כנראה תצטרך פלאש
  • צילום ביוטי בסטודיו: כנראה תצטרך גם ציוד תאורה (עמודים, מטריות, רקעים וכו)
  • צילום בעלי חיים בספארי: הזדמנות לקנות עדשת טלה-פוטו
  • צילום ספורט: אפשר לשדרג את המצלמה למשהו עם קצב צילום יותר גבוה
  • הפורטרטים שלך לא מספיק ואוו: יכול להיות שעדשה חדשה תתן לך רקע יותר מטושטש. אבל רוב הסיכויים שללמוד עוד קצת על תאורה, בימוי, ושליטה במצלמה יהיו יותר חשובים. 

הרבה צלמים בימינו חולים ב"שדרגת מצויה", שמובילה לעודף של ציוד שמעלה אבק בבית וגוררת בזבוז אקוטי של כסף על דברים מיותרים. אם אתה לא יודע מה בדיוק הציוד הנוכחי שלך לא נותן לך לצלם, או באיזה תחום הציוד שלך לא מספיק טוב למה שאתה רוצה לצלם, אז כנראה שאתה סתם תקנה משהו חדש שעושה את אותו הדבר.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה